Canon 70-300/4-5,6 L IS, C 300/4 L IS , C 300/4 L

Odpovědět
Blaník
VIP
VIP
Jméno: Martin Růžek

Canon 70-300/4-5,6 L IS, C 300/4 L IS , C 300/4 L

Příspěvek od Blaník »

Dnes jsem měl možnost porovnat tyto tři objektivy.Cílem bylo koupit první z nich což navíc umocnilo zjištění, že na něj lze nasadit TC Kenko 1,4 MC4 DGX a při výsledné cloně 8 dokonce funguje autofocus i když pomalu.Porovnával jsem ryze amatérsky focením z ruky (stativ jsem bohužel neměl s sebou) osvětlený nápis na vzdálenost asi 4m v interiéru.Následně jsem prohlížel pouze na monitoru fotoaparátu zvětšeninu.
Vždy jsem provedl tři expozice na příslušné cloně u každého objektivu a vybral tu nejlepší.Uvědomuji si, že je to ryzí amatéřina a že to i nemusí odrážet reálnou skutečnost už proto že držím v ruce a ne na stativu.Vzdálenost objektu cca 4m, ISO 1250, čas 1/640 přístroj Canon 7D

1. clona 4 u pevných skel a 5,6 u zoomu, ohnisko 300mm ,vypnutá stabilisace u stabilisovaných objektivů
Zde bez debaty jasný vítěz stařičký Canon 300/4 L USM

2.totožné pouze u stabilizovaných objektivů zapnutá stabilisace
Zde nedokážu určit vítěze, přijde mně to zhruba nastejno

3.Přidaný TC Kenko 1,4 MC4 DGX který lze nasadit na ten zoom,clona 5,6 u pevných skel a 8 u zoomu, zapnutá stabilisace
Nedokážu to pochopit, nechce se mi tomu věřit, ale zde se mi jeví opět jako nejlepší stařičký 300/4 L USM i když rozdíl není zdaleka tak velký jako v bodě 1.

Mám rád staré věci.Líbí se mně auta z minulého století, starý nábytek, apod.Prostě snažím se nějak zdůvodnit to, že já si nakonec koupil to staré nestabilisované sklo se kterým nevím zcela přesně, co budu vlastně fotit.Zkoušel jsem ho v pozdním odpoledni na zahradě na slepice a psa a je to opravdu pěkně ostré s příjemným bokehem.Takže snad portrétní sklo na střední vzdálenost, uvidím co s tím udělám.Je to můj první teleobjektiv když nepočítám 70-200/4 L.